joi, 10 decembrie 2009

vamps & coffee & a p.s.

cred că am înţeles cumva unul dintre mecanismele pentru care filmele cu vampiri funcţionează, în cazul meu (şi sunt convins că nu numai), de o manieră f erotică şi e vorba de o mutaţie pe chestiuni de power, pe care filmele astea reuşesc să o intuiască şi folosească cumva, inclusiv prin clişeele lor.
acum ceva vreme puterea, controlul se exercita prin simbolistica sângelui (k, not my ideea, dar nu spun a cui - mai citiţi şi voi :p) - să ne facem fraţi de sânge, să verşi sângele pentru ..., regele avea drept asupra sângelui supuşilor, sânge albastru etc etc. a apărut, probabil pe accentuarea tezelor individualiste (ca să nu spun atomizare), o modificare subtilă, chiar dacă pe o perioadă de timp probabil mare: individul nu mai trăieşte în comunitate, ci se construieşte pe sine şi pentru sine (sună a la heidegger, dar se înţelege), totuşi el nu poate eluda nevoi esenţiale precum sexul, să spunem, hrana ori nevoia de securitate pe care nu i-o mai conferă ca odinioară regele, naţiunea etc, ci partenerul sexual - compromis minimal între aceste nevoi şi individualitate (o să mă gândesc ce va urma după ca evoluţie, pentru că, deşi fascinează, sunt sigur că houquelbeq greşeşte undeva). între ei se semnează cumva un contract implicit, un acord mutual în cadrul căruia (chiar dacă rolurile sunt interschimbabile) unul dintre parteneri domină, iar celălalt e submisiv, iar unul dintre criteriile importante care dictează rolurile de power este sexul (aici ar trebui deschisă paranteza pe sado-maso, dar nu prea am chef acum).
ce legătură au toatea astea cu filmele cu vampiri?
vampirii acţionează în virtutea ambelor criterii power, cel nou şi cel vechi - sângele există ca atare şi funcţionează pe principiile puterii (sângele tău îmi aparţine şi îl folosesc eu, precum vechii regi, însă fără doza de simbolic ca în cazul lor). pe lângă asta, puterea excită, puterea este totuşi o erecţie, un falus care se cere adorat, iar actul prin care un vampir se hrăneşte are conotaţii sexuale implicite, chiar dacă actul sexual poate lipsi, ori victima se opune - acţiunea agresivă, intromisie prin înfigerea caninilor (pe lângă muşcătură pe gâtul partenerului submisiv) şi chiar nevoia fundamentală de a te hrăni. îmi imaginez donatorul de sânge că moare în momentul orgasmului :p

>>>>>

anyway, am realizat ceva când schimbam nişte mailuri şi pun aici :p

aş vrea să mă scoată în oraş o femeie frumoasă,
să îmi cumpere o cafea scumpă, neagră, fără zahăr, cremă, frişcă, ciocolată şi, gata,
uit şi de lapte
(poate avea cel mult rom sau coniac de astăzi),
să stea pe canapea lângă mine, cât timp îi vorbesc despre modalităţile
prin care sistemele religioase (tensiunea dintre sacru şi profan) pot fi utilizate
în construirea unor doctrine politice revoluţionare,
capabile să devină alternative la o democraţie cretinizată.

aş vrea să nu înţeleagă mare lucru, să nu trebuiască să fiu consistent ori f atent în argumente,
ci implicat, pasional şi atât, precum un om mare posedat de un vis cu f puţin mai mare.
pentru că aş avea totul clar în cap şi aş şti că nu mă înţelege oricum, iar asta să mi se pară dulce,
să adore cafeaua cu frişcă şi ciocolată sau orice eu nu voi mai bea sub nici o formă,
să mă privească lung şi să mimeze că înţelege şi o interesează ca şi când m-ar iubi f mult.

înauntru să fie cald şi să stăm în haine subţiri şi care să pară ciudate celorlalţi.
afară să izbucnească fenomene rare despre care să nu se fi anunţat în prealabil la meteo.
oamenii să murmure prelung, să se mire şi sperie de asta,
câţiva să vorbească nervoşi despre predicţiile întotdeauna
greşite ale meteorologilor.




p.s.
îmi place mult cămaşa primită şi ai dreptate cu buzunarele (have to admmit), dar chiar şi aşa e frumoasă şi m-a făcut să mă simt frumos şi e mov şi m-a făcut să mă simt frumos şi chiar m-ai salvat în perioada asta când singur îmi era mai greu şi mă simt frumos :p

4 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. ami, nu stiu ce anume te-a suparat :) nu excelez se pare in a intelege f bine mecanisme irationale. crede-ma ca lucrz la asta, dar inca dau rateuri.

    continuation bet? as prefera sa stiu cine, ce, cum?

    am senzatia ca tind spre paranoia. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. te rog ,te implor...nu mai modifica textul,scrie altul ,fa orice altceva, dar pe asta lasa-l asa..:((
    promite-mi ca te opresti cu corecturile aici..
    Please!

    RăspundețiȘtergere