miercuri, 10 martie 2010

requiem for a dream

cred că există momente când filmele pot fi mai bune decât sunt în realitate.
am revăzut requiem for a dream ieri şi, deşi acum îmi pare mai slab decât atunci când l-am văzut prima oară, m-a atins mai tare.
filmul vorbeşte despre dependenţa de droguri, oferind cumva două poveşti paralele, a mamei şi a fiului şi prietenei acestuia (care prietenă e jenifer connely destul de tânără, dar care arată f bine de atunci :p - i am twisted se pare). pe tema asta a drogurilor trainsppoting rămâne totuşi master-piece-ul.
well, tipul trăieşte o frumoasă poveste de dragoste cu mariane (jennifer), plus nebunia aferentă susţinută din plin de injecţiile cu stupefiante. în paralel, mama acestuia trece prin criza vârstei a treia, se complace în a se încuia în casă şi privi un show penibil la TV. devine brusc energică când e anunţată că va participa la acel show, îşi vopseşte părul în roşu, îşi doreşte rochia roşie din tinereţe, care, nemaiîncăpând-o, cere imperios regim plus pilule aferente de care devine tot mai dependentă.
de cealaltă parte, pentru fiu, lucrurile se complică, relaţia cu tipa devine tot mai presată de necesitatea obţinerii banilor şi accesului la droguri. el e cel care îi cere ei să se împumute de la un tip libidinos, despre care ambii ştiau ce va dori la schimb (iar scenele post-sex îmi amintesc f tare de imaginea fetei din 4,3,2,1 care se spală la baie, doar că acolo era cumva forţa de a reîncepe mai pur, aici e mecanica renunţării). tot el e cel care pleacă la nervi lăsându-i un nr de tel de la un dealer la care să sune dacă nu rezistă. ceea ce tipa şi face când sevrajul începe să se insinueze. şi iar sex, apoi e umilită într-o orgie etc etc, în timp ce el are probleme mari cu braţul în care se injectează.
so ... in the end, mama e internată la nebuni şi nu îşi mai revine, tipului îi e amputat braţul stâng (iar când asistenta medicală îi spune să o sune pe ea pentru că va veni sigur, el răspunde că nu va veni), iar ea nu ar fi putut veni, pentru că după acea orgie în care ea şi încă o tipă folosesc o sticlă spre deliciul dealerilor, e destul de terminată psihic astfel încât întoarsă acasă zâmbeşte.
e ceva special în modul cum regizorul reuşeşte să transmită delirurile legate de dependenţa mamei mai ales, de visele fiecărui personaj important, intercalate brut în faze reale etc etc. şi ce merită punctat e coloana sonoră superbă - adică lux aeterna interpretată de kronos quartet.

după film a picat foarte bine o ieşire în oraş pentru o bere. nu a fost doar o silva neagră, nu spun nici câte că mă fac de râs, dar am devenit subit extraterestru şi am început să flirtez aiurea, doar că am reuşit să mă opresc la timp.
aşa că data viitoare mă gândesc dacă găsesc ceva interesant de spus despre alt film care mi-a plăcut. şi cred că aleg "9 1/2 weeks". de ce? pentru că efectiv e un film f deştept, care îmbină psihologicul cu chestii dark legate de sex şi submisivitate şi pentru că ultima oară l-am văzut lângă o tipă (e drept, înveliţi în pături diferite), care la final mi-a spus că în timpul filmului s-a atins şi şi-a produs un orgasm. well, nu auzisem, nu mă prinsesem etc etc de nimic, aşa că sexul meu a reuşit să stea drepţi şi cuminte în timpul unui film destul de erotic pe alocuri :p

Later edit - ptr o mai frumoasă vitralie de văzut filmul citiţi comentariul lui red, dacă nu l şterge, că mai face din astea :p

8 comentarii:

  1. filozofia din timpul berii şi cea din timpul mahmurelii e cea mai bună... părerea mea

    RăspundețiȘtergere
  2. :))) ms ptr ....
    si iti tin pumnii sa ti iei motor :p

    RăspundețiȘtergere
  3. anytime, anywhere. placerea a fost de partea mea.
    sa-l inlocuiesc cu unu nou banuiesc ca vrei sa zici :)

    RăspundețiȘtergere
  4. ....ar trebui sa revezi filmul "9 1/2 weeks"....si sa mai inveti si tu ceva din replica tipei din finalul filmului..:P

    RăspundețiȘtergere
  5. :))) cred ca toti ar avea ce sa invete de la tipa (mai ales tipele ptr ca acolo e vb de dminare/submisivitate psihologica), dar nici unul nu stim sa o facem, ci ne lasam arsi de bec ....
    dar la mine nu e chiar asta ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. „requiem for a dream„ e superb fiindca acolo nu este despre droguri sau despre cum termina ele cu noi sau despre cum isi rateaza viata cineva f tinar, cineva care nu prea mai e deloc tinar ( de morala trista, de viitorul stralucitor pe care l-ai fi putut avea si ai terminat prin a-ti face praf viata fiindca nu ai fost in stare sa iei decizii si sa-ti alegi prietenii si iubitul, ca o sa ajungi daca o sa ajungi la 50 fara un brat sau o sa fii singura si abandonata intr-un spital de boli nervoase etc.), ci despre faptul ca nimeni nu poate trai in doua realitati ( adica traiesti in una, in alta mori) fiindca asa cum scrie cartarescu „e greu de inteles. cu toate acestea nu se mai poate./ la fel cum creierul nu intelege ca dupa o vreme nu se mai poate trai.„
    si aici, in film, despre asta e vorba, despre a alege sa traiesti cu mai mult sau mai putin curaj o anume realitate pina la capat diferit fata de ceilalti si de a renunta la alta realitate cu acelasi curaj fiindca nu prea se mai poate trai acolo fiindca de ex. e o realitate terminata, in care ai murit ca sine si in care corpul face lucruri mecanic - produce bani- doar pt a-si asigura necesitati primitive, fara dragoste, fara umilinta, fara nostalgii, fara regrete, fara teama, fara respect, fara emotii, cu absenta ca atunci cind o parte a mintii preia controlul si intre timp, altundeva - in alta realitate- tu sa produci liniste interioara, mentala, rece sau emotii mai mult sau mai putin puternice. in fine, un alt mod de a te raporta la propria viata dincolo de zece mii de lucruri, de pattern-uri sociale

    RăspundețiȘtergere
  8. well,
    ai inteles filmul mai frumos decat mine. mecanicismul l am perceput si eu, cu denarurarile lui emotionale dureroase, dar nu am dus lucrurile mai departe. nici nu vrea aveam chef de mai multe cuvinte (deoarece capul avea inca alta parere cand am scris :p).
    e o grila ce face filmul mai misto cea pe care o popui tu. regret ca nu eram suficient de non/mahmur sa o fi vazut si eu. :)

    RăspundețiȘtergere